Garantie Voorwaarden

Previous Next


Garantie voorwaarden

Deze garantie voorwaarden zijn gekoppeld aan onze Algemene Voorwaarden


- Samebike.nl garandeert de volgende hoofdonderdelen met fabriekgarantie tegen materiaal- en fabricagefouten, die ingaan op de datum van aankomst:

  1. Borstelloze motor: een jaar
  2. Oplader en controller: een jaar
  3. Lithium battery: een jaar
  4. Frame: 5 jaar
  5. Voorvork: een jaar
  6. Display: een jaar
  7. Rem, stuur, zadelpen, zadelbuis, zadel, pedaal, banden, koplamp, sensor: 6 maanden
- De bovenstaande garantievoorwaarden zijn niet van toepassing als:

  1. Er sprake is van normale slijtage van onderdelen, of een incorrecte afstelling van b.v. banden, ketting, remmen, kabels en / of derailleurset;
  2. De schade is veroorzaakt door een ongeluk, misbruik, verkeerd gebruik, onjuiste toepassing of niet-Samebike-producten;
  3. De schade wordt veroorzaakt door services die worden uitgevoerd door iemand anders als Samebike;
  4. Het product of het onderdeel is gewijzigd zonder schriftelijke toestemming van Samebike;
  5. De fiets blijft worden gebruikt ondanks dat er schade en / of defecten zijn gevonden en dit maakt de schade nog erger.
- De garantie dekt geen arbeidskosten.

- Tijdens de garantieperiode moet u de kosten voor het verzenden van defecte onderdelen naar ons afdekken, en wij zullen de kosten voor het verzenden van vervangende onderdelen naar u voldoen. Wanneer u klaagt over een visueel defect, hoeft u ons niet de defecte onderdelen te sturen, mits u ons voldoende foto's of video's kunt leveren in overeenstemming met ons verzoek.




Garantie proces

- Garanties kunnen alleen worden geclaimd als binnen 7 dagen na aankoop en betaling, het framenummer van de fiets(en) wordt gekoppeld aan uw persoon gegevens. Wij verlenen geen garanties op zaken en producten die niet door ons zijn geleverd. Wij bieden u als koper online de mogelijkheid uw persoongegevens te koppelen aan de door u via ons aangeschafte producten.

- Communiceer met onze verkoper per e-mail, telefoon of een ander communicatiemiddel.

- Het verstrekken van foto's of video's is vereist om ons in staat te stellen het probleem te kunnen evalueren; of, u kunt ons het defecte onderdeel toesturen.

- Na ontvangst van alle informatie die we nodig hebben, zal onze verkoper contact opnemen met de kwaliteitsafdeling.

- Zodra de kwaliteitsafdeling toestemming heeft gegeven, zullen we vervangingen naar u toesturen.

Neem contact met ons op als u nog vragen heeft.