Vaak aangeduid als het hart van een fiets, kan een frame worden gemaakt van koolstofvezel, aluminium of staal. Elk fietsframe-materiaal biedt een lijst met verschillende kenmerken die van invloed zijn op de kosten, het comfort, het gewicht, de stijfheid, de sterkte en de duurzaamheid.
Staal is goedkoop, uitzonderlijk duurzaam, zeer goed bestand tegen vermoeidheid, gemakkelijk te repareren en gemakkelijk om mee te werken. In tegenstelling tot koolstofvezel en aluminium, is schade aan een stalen frame meestal gemakkelijk te herstellen. Enigszins verrassend ondanks zijn sterkte, biedt staal goede niveaus van naleving dankzij zijn elastische eigenschappen. Het nadeel van staal is dat het gevoelig is voor oxidatie (roest) en relatief zwaarder is ten opzichte van andere materialen.
Frames van aluminiumfietsen zijn misschien de meest voorkomende in de moderne fietsindustrie, met het materiaal dat ook op grote schaal wordt gebruikt voor verschillende componenten. Aluminium als materiaal heeft geen hoge dichtheid, dus het kan worden gevormd in lichtgewicht structuren, waardoor het perfect is voor fietsframes.
Koolstofvezel is ongetwijfeld het wondermateriaal voor moderne fietsen ongeacht de discipline. Dankzij een hoge stijfheid / gewichtsverhouding, het vermogen om kadervormen aan te passen, hoge weerstand tegen vermoeidheid en het biedt fabrikanten de mogelijkheid om te experimenteren en oms het product te maken dat zij wensen.
De kwaliteit van een batterijpakket speelt een belangrijke rol in de e-bike-vergelijking. Wij testen de volledige kwaliteit voordat de e-bike wordt gemonteerd. Batterijen verschillen onderling op basis van de spanning, totale laadcapaciteit (amp uren), gewicht, het aantal oplaadcycli voordat de prestaties afnemen en de mogelijkheid om overspanning te laden.
Hoe de individuele cellen gelinkt zijn en de achterliggende technologie heeft een enorme invloed op de prestaties van batterijen. De kwaliteit van de individuele cellen is de beperkende factor hoeveel ampere een batterijpakket zal vrijgeven en hoeveel vermogen het levert. Kwaliteits cellen, zoals die van Samsung, LG en anderen, hebben bewezen stabiel en effectief te zijn in het leveren van een hoge stroomsterkte, terwijl ze toch een behoorlijke levensverwachting behouden. Het is dus belangrijk dat u weet "dat er goeie cellen worden gebruikt voor uw E-bike(s)" wanneer u bestelt.
De batterijen/accu's waarmee Samebike haar e-bikes uitrust hebben tevens een lange levensduur.
De motor is de aandrijfbron voor een elektrische fiets. Wij kiezen gewoonlijk voor een borstelloze tandmotor, die de voordelen van een klein formaat, een laag gewicht, een hoog en een laag stroomverbruik combineert, en je kunt blijven rijden zonder lagere rijweerstand als de batterij leeg is. We bieden 3 soorten motoren voor uw product.
Voorwielmotor - Dit soort motor bevindt zich in het voorwiel en zorgt voor voortstuwing door het voorwiel rond te draaien. De motor creëert het gevoel dat de fiets naar voren wordt "getrokken". Het is geschikt voor vlakke wegen, dus geschikt voor elektrische stadsfietsen.
Achter-naafmotor - Dit type motor zorgt voor voortstuwing door het achterwiel te laten draaien. Ze "duwen" de rijder naar voren, wat voor natuurlijke fietsers natuurlijker kan aanvoelen dan voornaafmotoren. Dus het kan je een stabiele en duurzame kracht bieden om te rijden, passend bij een lange reis.
Mid-drive Motor - Dit soort motor stuurt kracht naar de aandrijflijn van de fiets in plaats van naar een hub. De centrale locatie zorgt voor een natuurlijker rijgevoel dan naafmotoren. Het is dus de krachtigste, met meer koppel voor de heuvels.
U kunt kiezen tussen een LCD-display of een LED-display. Wat zijn de verschillen tussen deze twee typen en waarom zouden we de voorkeur geven aan LED of LCD? Welke extra functies biedt een LCD-scherm ons? Waarom zouden we meer moeten betalen? Dit zijn de vragen die de meeste klanten stellen als het gaat om het kiezen van een display. Laten we eens kijken naar de verschillen tussen LED- en LCD-schermen. Allereerst moeten we het doel van een display benadrukken:
Het LED-display biedt de bovengenoemde functies. Het dient zijn doel en heeft geen extra functies. Het is er alleen om de eBike-functie duidelijk te maken. Als u niets anders nodig heeft en een eenvoudige display met basisfuncties wilt, dan is de LED-display precies wat u zoekt.
Het LCD-scherm geeft uw huidige snelheid, gemiddelde snelheid, maximumsnelheid, resterend batterijpercentage, totaal en enkele reisafstanden weer. U hebt ook de mogelijkheid om het hulpniveau voor uw pedaalassistent te kiezen. Bovendien kunt u een koplamp installeren en deze via het LCD-scherm bedienen. Last but not least kan het LCD-scherm eventuele foutcodes tonen. Elke code wordt vermeld in de gebruikershandleiding. Dit zijn enkele van de mogelijkheden van het LCD-scherm. Hoewel we geen fysieke kopie van de gebruikershandleiding van de LCD in uw kit opnemen, zullen we op verzoek een digitale versie naar u e-mailen om na te gaan of deze volledig is. Het is zeker het proberen waard.
Er komt een moment in het leven van elke e-bike waarin remmen een hoge prioriteit krijgt, omdat ze ervoor kunnen zorgen dat je geniet van een leuke en veilige rijervaring. Alle fietsremmen zijn ontworpen om een wrijving creërend remblok tegen een remoppervlak op het ronddraaiende wiel te duwen door middel van een handbediende hendel. Naarmate de druk op de remhendel toeneemt, neemt de wrijvingskracht toe. Dit werkt in combinatie met de grip van een band om de fiets te vertragen. Wij bieden u drie soorten remmen aan, zodat u de juiste optie kunt kiezen die bij uw behoeften past.
Velgremmen - Het wordt ook V-brakes genoemd. Traditionele velgremmen, zoals hun naam al aangeeft, baseren de remkracht op de buitenrand van het wiel. Wanneer u bij nat weer een velgrem gebruikt, kan er een vertraging van een fractie van een seconde zijn voordat u begint te vertragen. Deze vertraging is te wijten aan het verplaatsen van water en straatvuil van de velg naar het remblok om voldoende contact en wrijving mogelijk te maken. Als zodanig kan de werkelijke remkracht die u in het droge aanbrengt u misschien niet tegenhouden in de regen.
Schijfremmen - Een schijfrem richt zijn kracht op een kleinere rotor, die zich in het midden van het wiel bevindt. In essentie hebben ze allemaal zuigers die een of beide remblokken op de rotor duwen. Het verschil zit hem in de manier waarop de hefboomkracht wordt overgebracht op de remklauw.
Mechanische schijfremmen - Aan het ene uiteinde van het spectrum zitten kabelbediende remmen. Deze werken op vrijwel dezelfde manier als een velgrem, en vertrouwen op een gevlochten staalkabel om de zuigers te bewegen. Het voordeel van dit ontwerp is dat het werkt in combinatie met uw normale, velgremcompatibele schakelaars. Ze kunnen net als velgremmen last hebben van kabelvervuiling en zijn over het algemeen notoir lastig om perfect in te stellen.
Hydraulische schijfremmen daarentegen gebruiken een afgedicht, met vloeistof gevuld systeem als bedieningsmiddel. Dit zorgt voor het hoogste niveau van remconsistentie door vermindering van wrijving en het feit dat beide remblokken naar behoefte kunnen in- en uitstappen. Nadeel is de aanzienlijke kosten van speciale schakelhendels en -systeem en het vergelijkbare gebrek aan eenvoud voor thuismechanica.
Een controller is het brein van de elektrische fiets en is verbonden met de motor en batterij. Je hebt namelijk ook iets om de kracht naar de motor te doseren. De meeste motoren hebben tegenwoordig hall-sensoren om ze soepeler te laten lopen en vereisen ook een complexe controller om de stroom uit te schakelen. De controller zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Uw gasklep, motor en batterij zijn allemaal aangesloten op uw controller.
De elektrische vouwfietsen van Samebike hebben kwalitatief goede onderdelen. Een goedkopere af montage heeft vaak meer onderhoud nodig.
De mechanische onderdelen (ketting, remmen, banden, etc.) zijn makkelijk te verkrijgen / vervangen. Mensen die fietsen kunnen repareren, zullen onze fietsen prima kunnen onderhouden. Indien gewenst kunnen wij het onderhoud uitvoeren. U brengt de fiets langs of wij halen de fiets bij u af voor onderhoud. Met onze unieke transportservice kunnen we onze e-bikes in heel Nederland afhalen, onderhoud uitvoeren en terugsturen.
De elektrische onderdelen (accu, display, motor, etc.) van onze e-bikes hebben geen onderhoud nodig. Het werkt of het werkt niet. Deze onderdelen zijn op afstand makkelijk te vervangen. Als er bijvoorbeeld eens een display stuk is, sturen we een nieuwe op die u eenvoudig kunt inpluggen en dan is de fiets weer klaar voor gebruik. Dit geldt ook voor de accu.
Wij leveren onze e-bikes met 5 jaar garantie op het frame en 1 jaar garantie op electronica en bewegende delen. Mocht er onder garantie groot onderhoud nodig zijn, dan kunnen we de fiets bij u afhalen, de noodzakelijke reparaties uitvoeren en de fiets weer thuis bij u afleveren. Langskomen op een service center kan natuurlijk ook.
Bezoek onze garantie pagina voor de details...
Copyright
Samebike.nl. All Rights Reserved
Let op: We zijn op ons hoofdnummer niet telefonisch bereikbaar. Wilt u ons bellen of gebeld worden: Stuur eerst even een sms, whatsapp of email